sobota, 13 października 2012

Nie hipsteryzuj mi tu.

Parę słów moi kochani dziś o hipsterach. Temat z pozoru błahy, jednak skoro bardzo często nazywa się mnie hipsterem, (dziewczęta kocham Was) to należało by się do tego jakoś odnieść. Więc słów kilka o hipsterowej pandemii.

Jak podaje nam moje ulubione źródło wiedzy (wahałem się czy będzie to wikipedia czy nonsensopedia - padło na wikipedię) hipster to...

 "(...)współczesna subkultura, funkcjonująca zarówno pośród nastolatków, jak i ludzi po 20. i 30. roku życia. Wyznacznikiem stylu hipsterów jest deklarowana niezależność wobec głównego nurtu kultury masowej (tzw. "mainstreamu") i ironiczny stosunek do niego oraz akcentowanie swojej oryginalności i indywidualności. Hipsterzy odkreślają silnie swój wizerunek, rozumiany zarówno poprzez wyrazisty i "artystyczny" strój (m.in. w stylu vintage), jak i poprzez wyjątkowe, nieszablonowe zainteresowania.(...)"

Tak. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem nazwanie mnie hipsterem nie jest obelgą. Okej kamień z serca. Ale, ale odniosę się do mainstreamu. Co ja mam na to poradzić skoro nie posiadam telewizora? Pozostaje mi tylko ubolewać że go nie mam. Inna sprawa że nie mam również czasu by oglądać go, no ale jakbym się uparł. Co ja poradzę że muzyka rozrywkowa z trywialnymi tekstem i nieskomplikowaną melodią do mnie nie trafia. Mogę tylko ubolewać, ale daje mi to kopa bym poszukiwał w internecie tego co mi się podoba. Drodzy państwo, kto z Was zna Anę Magni? (taki pseudonim co ja poradzę!) a ja znam! i jestem fanem, który oczekuje jej kolejnych piosenek, może nawet bardziej niż nowej płyty Scissor Sisters. Poza tym współczesna muzyka bywa wtórna. Znowu mogę tylko nad tym ubolewać i ubolewam.

Abstrahując 3.10 miała miejsce premiera płyty Marii Peszek, peszek, teoretycznie powinniśmy się spodziewać szoku, doznać zachwytu no i byłem zszokowany (niekoniecznie tak jakbym tego chciał) liczyłem na coś więcej po załamaniu nerwowym w tropikach i braku pieniędzy na podstawowe i niezbędnie do przeżycia produkty takie jak shushi. Tak ode mnie dodam że płyta ma dwa mocne akcenty, reszta rozczarowuje. (czy tylko ja mam wrażenie słuchając sorry polsko że ktoś tu bardzo przedawkował Lady Gagę ? Mam nadzieję że to świadomy zabieg a nie przypływ natchnienia)

Jestem bezradny, hipsterzy nie noszą plecaków? Jak mawia stare polskie przysłowie wolność Tomku w swoim domku... Jak dla mnie wór marynarski, kubeł na śmieci, eko lodówka czy czego tam dusza zapragnie. Serio zastanawiacie się dlaczego chłopczyk który wygląda jak dziewczynka / Dziewczynka która wygląda jak chłopczyk / Chinka w stroju pandy - nie nosi plecaczka? Za każdym razem gdy zastanawiacie się nad taką pierdołą jedna z surykatek odwala kitę tudzież kopie w kopiec (normalnie powiedziałbym kalendarz, ale to  surykatka a ona jest na specjalnych prawach.)

I teraz dochodzimy do potencjalnego punktu problematycznego - oryginalność. Chodzenie z wiadrem może i jest oryginalne ale jest również głupie. Pomijam ze jest także strasznie niewygodne, ale cóż chcesz być oryginalny cierp w milczeniu i myśl o królowej. Różowe włosy? A walnij sobie je w żółte kropki, co mi do tego. Natomiast jeśli w ramach oryginalności masz sie zamiar nie myć - to niestety, trzymaj się jak najdalej ode mnie. Cenię sobie wygodę, cenie ludzi którzy cenią wygodę i cenie ceniących mnie ludzi za to ze cenię sobie wygodę. Ceńmy siebie. Parafrazując, spieszmy się kochać ludzi tak szybko dostają pierdolca.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz